Key icon
Odblokuj kurs
Close icon
Wpisz swój kod dostępu, jeśli go nie posiadasz przejdź na stronę www.ulubionykiosk.pl i zakup interesujące Cię kurs
Moje kursy
Close icon
Niestety nie posiadasz dostępu do żadnego kursu :(
Zobacz nasze kursy
Odblokuj kurs
Odblokuj kurs
Moje kursy
Wszystkie kursy Kontakt
Odblokuj kurs
Wpisz swój kod dostępu, jeśli go nie posiadasz przejdź na stronę www.ulubionykiosk.pl i zakup interesujące Cię kurs
Go back icon Powrót
Niestety nie posiadasz dostępu do żadnego kursu :(
Zobacz nasze kursy
Go back icon Powrót
Produkcja Muzyczna Od Podstaw
Produkcja Muzyczna Od Podstaw
Tomasz Wróblewski
Opis kursu
Time icon 4h 12min
List icon 16 odcinków
Produkcja muzyczna od podstaw to 16 filmów on-line poświęconych najważniejszym tematom związanym z produkcją muzyczną. Kurs wideo poświęcony kluczowym zagadnieniom związanym z produkcją muzyczną, ze szczególnym naciskiem położonym na kompresję i korekcję oraz wydajną pracę z programami DAW. Ten wyjątkowy wideo-podręcznik pozwala zrozumieć, na czym tak naprawdę polega praca z materiałem muzycznym w cyfrowym środowisku DAW, i na co należy zwrócić szczególną uwagę, aby uzyskać profesjonalne rezultaty.
50,00 zł
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Unlock icon Odblokuj kurs
Dolar icon
Kupujesz raz, korzystasz bez ograniczeń
Devices icon
Dostęp z dowolnego urządzenia
Star icon
Uczysz się od znakomitych specjalistów, ekspertów w swoich dziedzinach
Play icon
Zobacz zapowiedź kursu
Wybrane fragmenty
Zwiększanie głośności materiału audio
Play icon
Zwiększanie głośności materiału audio
Znaczenie transjentów w produkcji muzycznej
Play icon
Znaczenie transjentów w produkcji muzycznej
Filtry w produkcji muzycznej
Play icon
Filtry w produkcji muzycznej
Kompresja równoległa na miksie
Play icon
Kompresja równoległa na miksie

Prawdziwy bestseller

Produkcja muzyczna od podstaw to najchętniej kupowany kurs, którego nabywcami zostało już wiele tysięcy osób. I nie bez przyczyny, ponieważ ten wyjątkowy wideo-podręcznik pozwala zrozumieć, na czym tak naprawdę polega praca z materiałem muzycznym w cyfrowym środowisku DAW, i na co należy zwrócić szczególną uwagę, aby uzyskać profesjonalne rezultaty.

Organizacja i struktura sesji

Po zapoznaniu się z naszym kursem będziesz już wiedział, od czego zacząć i jak zorganizować pracę nad swoim utworem muzycznym. Dowiesz się, jak wygląda struktura typowych programów DAW, i które ich elementy mają największe znaczenie. Poznasz zasady pracy z siatką tempa i przekonasz się, że tworzenie muzyki w środowisku DAW nie musi wcale oznaczać, że nagrywane i edytowane kompozycje będą bezduszne rytmicznie i bez feelingu.

Poznasz rolę grup, insertów oraz torów wysyłkowych, dzięki którym będziesz mógł pracować znacznie wydajniej i bardziej kreatywnie. Zrozumiesz też, na czym polega balans w miksie i na co zwracać uwagę, aby całość zabrzmiała tak, jak w profesjonalnym studiu.

Nie tylko technologia

Ale nasz kurs nie ogranicza się jedynie do zgłębiania zagadnień czysto technicznych. Dowiesz się jak funkcjonuje ludzki słuch, dlaczego słyszymy tak, a nie inaczej, i - przede wszystkim - jakie to ma znaczenie w naszej pracy z muzyką. W większości podobnych materiałów szkoleniowych tematyka związana z fizjologią i psychologią słyszenia jest traktowana bardzo ogólnikowo, ale w naszym kursie przedstawiamy ją bardzo przystępnie i z uwzględnieniem wszystkich praktycznych aspektów tego zagadnienia.

Przede wszystkim kompresja...

Dużo miejsca poświęciliśmy kompresji, uznając, że jest to jeden z najważniejszych czynników kształtujących ogólny wyraz brzmieniowy naszej produkcji muzycznej. Z tego działu jesteśmy szczególnie dumni, ponieważ po raz pierwszy w języku polskim tematyka związana z obróbką dynamiki została potraktowana tak wnikliwie, a jednocześnie w sposób wyjątkowo łatwy do zrozumienia i poparty praktycznymi przykładami. Tę część kursu można również nabyć jako samodzielną lekcję - Kompresja od podstaw.

Dowiesz się, kiedy najlepiej wykorzystać kompresor optyczny, jak działa kompresor FET i co szczególnego jest w kompresorach Fairchild, że są one tak kosztowne. Po zapoznaniu się z tą partią materiału obróbka dynamiki przestanie mieć przed tobą jakiekolwiek tajemnice, a swoje kompresory wreszcie wykorzystasz tak, aby uzyskać oczekiwany efekt brzmieniowy - dokładnie taki, jak w profesjonalnych studiach.

...a także korekcja

Drugim elementem, bez którego praca z dźwiękiem byłaby niemożliwa, jest korekcja - w tym wypadku także omówiona wyjątkowo interesująco, poparta licznymi przykładami zastosowań, wskazaniem najczęściej popełnianych błędów i prezentacją właściwego podejścia do jej wykorzystania.

Stwórz i zmiksuj to sam

Zobaczysz jak w praktyce wykorzystać możliwości MIDI, automatyki, instrumentów wirtualnych i wtyczek efektowych (ze szczególnym uwzględnieniem pogłosu), a także będziesz mógł prześledzić, jak wygląda przygotowanie i praktyczna realizacja miksu w kompletnym utworze „Oceany”, z wykorzystaniem wszystkich informacji, które zdobyłeś w czasie trwania kursu.

Dla kogo jest ten kurs?

Materiał przeznaczony jest głównie dla osób średniozaawansowanych oraz początkujących, ale wiele ciekawych informacji znajdą tu także osoby zawodowo zajmujące się produkcją materiału audio we wszelkich jego postaciach.

Software

Podczas tworzenia materiału zastosowano programy DAW Cockos Reaper oraz Steinberg Cubase, a także całą gamę wszelkiego typu wtyczek w formatach VST i VSTi, ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie narzędzi bezpłatnych.

Od Autora
Produkcja muzyczna od podstaw to efekt wielu miesięcy intensywnej pracy, ale też wynik moich kilkunastoletnich doświadczeń, jeśli chodzi o pracę z komputerowymi systemami DAW, praktycznie od początku ich istnienia. Sam korzystam z tych aplikacji w tworzeniu swoich projektów muzycznych, które z braku czasu wciąż czekają na ich dokończenie... Wszystkie zebrane przez ostatnich kilkanaście lat doświadczenia pozwoliły mi stworzyć ten materiał, który – mam nadzieję – pokrywa się z oczekiwaniami jego potencjalnych odbiorców: osób chcących tworzyć własne produkcje muzyczne w zaciszu domowego studia lub chcących więcej dowiedzieć się na temat tak istotnych zagadnień jak korekcja czy kompresja. Zwłaszcza tej ostatniej poświęcam szczególnie dużo uwagi, chcąc odmitologizować pewne zagadnienia i zwrócić uwagę na inne, często zupełnie bagatelizowane.
Tomasz Wróblewski
Close icon
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Pomoc
Close icon
Krok 1/3
Help image one
Przejrzyj naszą ofertę na www.kursy.avt.pl i wybierz interesujące Cię kursy
Następny krok
Pomoc
Close icon
Krok 2/3
Help image two
Opłać kursy na www.ulubionykiosk.pl/kursy i odbierz e-mail z kodem odblokowującym
Następny krok
Pomoc
Close icon
Krok 3/3
Help image tree
Odblokuj kursy na www.kursy.avt.pl i korzystaj z nich bez ograniczeń, bo kod jest ważny bezterminowo!
OK
50,00 zł
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Unlock icon Odblokuj kurs
Dolar icon
Kupujesz raz, korzystasz bez ograniczeń
Devices icon
Dostęp z dowolnego urządzenia
Star icon
Uczysz się od znakomitych specjalistów, ekspertów w swoich dziedzinach
Question icon Pomoc przy zakupie / realizacji kursu
Szczegółowa zawartość kursu:
  1. Interfejs programu DAW
    Blue arrow down
    • 00:17 - Struktura programu typu DAW
    • 02:06 - Cockos Reaper – użytkowanie, zakup i funkcje
    • 04:07 - Programy DAW o innej strukturze
    • 05:16 - Podobieństwa programów DAW
    • 05:59 - Widok sesji i widok miksera
    • 06:26 - Skróty klawiaturowe – znaczące przyspieszenie pracy
    • 08:22 - Klipy audio i MIDI, import i obsługa
    • 11:39 - Klipy, pliki i edycja nieniszcząca
    • 12:28 - Metody zapisu i eksportu sesji
    • 13:47 - Rozwiązywanie problemów z otwieraniem sesji
    • 17:38 - Etapy produkcji muzycznej
    • 21:04 - Panel sterowania parametrami ścieżki audio
    • 22:12 - Dokonywanie nagrań wielośladowych audio
    • 22:59 - Efekty insertowe
    • 24:44 - Widok miksera
    • 26:02 - Hybrydowy widok sesji i miksera
    • 26:40 - Pasek transportu
    • 28:54 - Sprawne poruszanie się po projekcie
    • 34:04 - Grupowanie, przemieszczanie i kopiowanie
  2. Siatka tempa
    Blue arrow down
    • 00:17 - Czym jest siatka tempa
    • 00:48 - Typy siatki tempa
    • 03:29 - Funkcja przyciągania (Snap to grid)
    • 04:15 - Opcje siatki
    • 05:41 - Czasowe wyłączanie przyciągania
    • 06:10 - Wybór elementów przyciągania
    • 07:14 - Zaawansowane opcje tempa projektu
    • 10:08 - Master tempo
  3. Grupy, miks i wysyłki
    Blue arrow down
    • 00:17 - Historia rozwoju mikserów audio
    • 02:29 - Miksery interfejsów audio i programów DAW
    • 03:26 - Rodzaje miksów
    • 03:46 - Tworzenie grup w programie DAW
    • 06:17 - Grupy w warstwach (podgrupy)
    • 08:05 - Tworzenie grup dla sekcji instrumentów
    • 10:07 - Kontrola poziomów i kolejność prac podczas miksu
    • 13:55 - Kompresja równoległa na całym miksie
    • 16:46 - Tworzenie i zastosowanie wysyłek dla pogłosów
    • 17:14 - Ustawianie pierwszego pogłosu
    • 23:27 - Ustawienie drugiego pogłosu
    • 24:56 - Synteza dwóch typów pogłosu
  4. Nasz słuch a kompresja
    Blue arrow down
    • 00:17 - Podstawowe zasady działania narządu słuchu
    • 01:11 - Szkolenie słuchu
    • 01:46 - Narząd słuchu jako kompresor
    • 02:55 - Zakresy działania słuchu
    • 03:46 - Określanie kierunku w kontekście kompresji
    • 06:06 - Dominujące znaczenie transjentów
  5. Kompresja - wprowadzenie
    Blue arrow down
    • 00:17 - Procesory dynamiki
    • 00:59 - Threshold
    • 01:54 - Ratio
    • 03:46 - Zwiększanie głośności materiału
  6. Budowa kompresora, część 1
    Blue arrow down
    • 00:17 - Kompresor jako automatyczny regulator głośności
    • 00:45 - Elementy kompresora
    • 01:22 - Blok tłumienia
    • 01:55 - Kompresja VCA
    • 02:40 - Prostownik sygnału sterującego
    • 03:48 - Znaczenie poszczególnych regulatorów
    • 04:19 - Zjawisko nadtłumienia (overlimiting)
    • 05:34 - Zaawansowane kształtowanie obwiedni sygnału
    • 09:39 - Porównanie trybów feed-forward i feed-backward
    • 11:56 - Charakterystyka kompresora typu 1176
  7. Budowa kompresora, część 2
    Blue arrow down
    • 00:17 - Podstawowe regulatory w praktyce
    • 07:27 - Charakterystyka przejścia (kolano kompresji)
    • 12:15 - Elementy wpływające na brzmienie kompresora
    • 15:29 - Funkcje automatyki w kompresorach
    • 17:03 - Tryb linkowania kanałów
  8. Typy kompresorów (FET)
    Blue arrow down
    • 00:17 - Tranzystor FET
    • 01:37 - Układ sterowania
    • 02:16 - Urei 1176historia i zastosowanie
    • 04:33 - Problemy kompresorów FET
    • 05:13 - API 2500inny sposób kompresji FET
    • 06:15 - Szum i jego redukcja
  9. Typy kompresorów - optyczne
    Blue arrow down
    • 00:17 - Zasada pracy i elementy kompresora LA-2A
    • 03:12 - Charakterystyczne cechy kompresorów optycznych
    • 04:35 - Kompresory optyczne Joemeek
    • 05:29 - Kompresory „pseudooptyczne”
    • 07:12 - Cyfrowe emulacje kompresorów optycznych
    • 09:28 - Wady kompresorów optycznych
  10. Typy kompresorów - VCA i Vari-mu
    Blue arrow down
    • 00:17 - Kompresory VCA (typ dbx)
    • 03:14 - Kompresory Vari-mu (typ Fairchild)
    • 05:28 - Charakterystyka kompresora Vari-mu
  11. Kompresor kontra limiter
    Blue arrow down
    • 00:17 - Podobieństwa i różnice
    • 01:57 - Podstawowe zastosowanie kompresora
    • 05:46 - Podstawowe zastosowanie limitera
    • 08:50 - Kompresor czy limiter?
    • 14:14 - Zniekształcenia w limiterze
  12. Obróbka dynamiki w praktyce
    Blue arrow down
    • 00:17 - Cztery zastosowania kompresji
    • 02:22 - Kompresja ograniczająca
    • 04:31 - Kompresja dla podniesienia głośności
    • 10:05 - Kompresja jako edycja dynamiki
    • 16:45 - Kompresja masteringowa na sumie
  13. Kompresja wielopasmowa
    Blue arrow down
    • 00:17 - Pryncypia i zakres wykorzystania kompresji wielopasmowej
    • 03:48 - Ustalenie częstotliwości podziałów
    • 08:02 - Ustawienie parametrów kompresji dla pasma niskiego
    • 13:08 - Ustawienie parametrów kompresji dla pasma środkowego
    • 14:19 - Ustawienie parametrów kompresji dla pasma wysokiego
  14. Korekcja barwy dźwięku
    Blue arrow down
    • 00:17 - Wprowadzenie
    • 00:58 - Pasma w korektorze oktawowym
    • 08:34 - Brzmienie dobrego korektora graficznego
    • 11:37 - Pierwsze zastosowania korekcji
    • 12:24 - Wstępna produkcja czy korekcja śladów?
    • 14:18 - Typy filtrówwprowadzenie
    • 14:39 - Zastosowanie analizatora VST
    • 15:56 - Filtry pasmowe i emulacja API 560
    • 17:21 - Filtry parametryczne i emulacja SSL 4000
    • 18:10 - Filtry półkowe, HF/LF i rezonansowe
    • 20:40 - Filtry w praktyce
  15. Korekcja w praktyce
    Blue arrow down
    • 00:19 - Wprowadzenie
    • 01:00 - Widmo i korekcja przebiegu sinusoidalnego
    • 02:49 - Widmo i korekcja przebiegu piłokształtnego
    • 04:39 - Widmo i korekcja przebiegu prostokątnego
    • 05:49 - Widmo i korekcja szumu białego
    • 06:53 - Korekcja barwy bez użycia korekcji
    • 08:33 - Korekcja stopy zestawu perkusyjnego
    • 10:19 - Korekcja brzmienia werbla
    • 11:16 - Korekcja gitary elektrycznej
    • 13:22 - Korekcja basu
    • 17:43 - Zaawansowana korekcja werbla
    • 19:27 - Korekcja wokalu
    • 22:20 - Korekcja brzmienia hammonda i gitary solowej
  16. Podstawy MIDI w programie Cubase
    Blue arrow down
    • 00:17 - MIDI jako format uniwersalny
    • 01:27 - Podłączenie klawiatury MIDI
    • 01:55 - Tworzenie ścieżki instrumentalnej
    • 04:23 - Opcje wyboru źródła MIDI
    • 05:12 - Przypisywanie kontrolerów w Quick Control
    • 07:20 - Przygotowanie do nagrania MIDI i zapis
    • 08:53 - Odtwarzanie nagranego materiału
    • 09:46 - Edycja w Key Editor (edytor pianolowy)
    • 13:52 - Nagrywanie bitu za pomocą kontrolera
    • 15:57 - Edycja w Drum Editor (edytor perkusyjny)
    • 17:46 - Edycja brzmień perkusyjnych
    • 19:36 - Przygotowanie bitu do renderingu
    • 21:52 - Opcje eksportu bitu do postaci WAV
    • 23:39 - Przygotowanie partii basu
    • 25:11 - Edycja w trybie In-Place (w oknie projektu)
    • 26:46 - Edycja brzmienia basu w kontekście bębnów
    • 27:50 - Eksport basu do postaci WAV
  17. Zakonczenie
    Blue arrow down

Muzyka i Dźwięk

IT, Hi-tech